Må jeg kontakte kunder, der har afmeldt nyhedsbrev for at høre hvorfor?

Ja, du må gerne sende en mail eller sms til dine kunder for at spørge, hvorfor de har afmeldt nyhedsbrev. Henvendelsen må dog ikke indeholde markedsføring eller reklame.

  • Opdateret 22. februar 2019

Du må gerne sende mails og sms’er til dine kunder med spørgsmål om, hvorfor kunden har valgt at afmelde nyhedsbrev.

Hvis formålet med din henvendelse (også) er at sælge eller markedsføre dine produkter eller øge kendskabet til (”brande”) din virksomhed, kræver det et forudgående samtykke fra kunden.

Det kræver også et forudgående samtykke fra kunden, før du må sende nyhedsbreve, en invitation til en konkurrence eller særlige arrangementer og lignende henvendelser.

Hvis du ikke har indhentet et forudgående samtykke fra kunden, vil sådanne henvendelser blive opfattet som spam. Spam er henvendelser fra virksomheder sendt via mail, sms og andre digitale kanaler, som modtageren ikke har bedt om.

Det er forbudt at sende spam, uanset om modtagerne er forbrugere, andre virksomheder, foreninger eller ansatte i offentlige myndigheder.

Assets / Icons / General / Paragrapgh Created with Sketch. Love og regler